ثبت و چاپ آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

آگهی مفقودی مدارک

پس از گم شدن مدارک خودرو یا مدارک شخصی چکار کنیم؟

آگهی مفقودی چیست؟

آگهی مفقودی در واقع همان اعلام گم شدن مدارک در رسانه های کثیرالانتشار است. در تعریفی دیگر، ثبت مفقودی مدارک گم شده در روزنامه های کثیرالانتشار را آگهی مفقودی می گویند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید یا حتی جالب باشد که با توجه به برخط شدن یا به قول فرنگی ها آنلاین شدن کسب و کارها و امور روزمره جوامع در سراسر دنیا مخصوصا کشورمان ایران، باز هم کسی روزنامه چاپی را می خرد؟؟؟

شما را نمی دانم ولی من خودم سالهاست دیگر کسی را در خیابان در حالیکه زیر یک سایه روزنامه هاش را با دو دستش باز کرده و در حال خواندن آن است، ندیده ام.

چند روز پیش فردی به دفتر کارمان آمد و گفت “مدرکمو گم کردم چیکار کنم؟” همکارم گفت باید در روزنامه اعلام مفقودی بزنی. گفت “وا.. مگه هنوز کسی روزنامه می خره؟؟” 

نخیر جانم نمی خره نمی خونه  ولی خب چه میشه کرد قانوونه جانم قانونه.

طبق قانون کشور وقتی شخصی مدرکش را گم کند باید در روزنامه های کثیرالانتشار اعلام کند و گرنه اگر از مدرکش سوء استفاده شود پای خودش است. از ما گفتن بود.

امیدوارم شما از سر کنجکاوی وارد این صفحه شده باشید اما اگر خدای نکرده مدرکتان را گم کرده اید و نمیدانید چکار کنید خوب جایی آمدید؛ اصلا نگران نباشید چون ما برای این موقعیت ها آموزش دیده ایم، کافی است یک نفس عمیق بکشید و دکمه “ثبت آگهی مفقودی” زیر را بزنید و مراحل را تا انتها پیش بروید باقی اش با ما.

آگهی مفقودی

تا الآن کمی ریش و قیچی به دستمان آمده که آگهی مفقودی چیست و به چه کارمان می آید. و حتما هم این مطلب پیش می آید که: همه که خدای نکرده قصد سوء استفاده از مدارک پیدا شده را ندارند؛ طبق تحقیقات بعمل آمده در جوامع اسلامی و دینی همانند ایران اگر فردی مدرکی یا چیزی را پیدا کند تا بالای 95% خواهان بازگرداندن آن به صاحبش است. 

با توجه به این موضوع از سالها پیش دست اندرکاران به این فکر فرو رفتند و تصمیم گرفتند که از همان سالها به همه اعلام عمومی کنند که اگر کسی چیزی پیدا کرد در صندوق پست بیاندازد. بعد از گذشت سالهای سال با ظهور اینترنت و دنیای وب، صندوق های پست در برگیرنده مدارک یافت شده، آنلاین شد و نام سامانه پست یافته را برایش انتخاب کردند.

پست یافته متعلق به شرکت ملی پست ایران است که روزانه مردم از سراسر کشور هر آنچه از مدارکی را که می یابند در این سامانه ثبت می کنند.

از طرفی هر آن کسی که مدرکی گم کرده در صورت پیدا شدنش، می توان ردی از آن را در این سامانه پیدا کرد، کافی است وارد سامانه پست یافته شوید و با وارد کردن مشخصات خواسته شده، مدرک مفقود شده تان را جستجو کنید.

اما اگر مدرکتان را نیافتید حتما نسبت به اعلام مفقودی و یا ثبت آگهی مفقودی آن در روزنامه های کثیرالانتشار صبح کشور اقدام کنید.

مدارک گمشده

خب نوبتی هم که باشه نوبت این مدارک زبون بسته ای هست که حواسشون نیست و تند تند گم میشن. جونم براتون بگه که اصلا چه کاریه؟ هی اینا گم بشن هی ما براشون آگهی بزنیم تهش پیدا هم نمیشن میریم یکی دیگه می گیریم یهو سر و کله شون پیدا میشه میگن: چی شد چی شد تا چشم منو دور دیدی رفتی سرم هوو آوردی؟؟؟؟

خب د عاخه نوکرتم اولا که خودت رفتی دومندش هرجا می رفتم می گفتن حاج خانم ملی باید باشن تا رات بدیم منم خوب مجبوور شدم عزیز من.

 خلاصه از این قبیل ماجراها در انتظار شماست پس نسبت به نگهداری مدارکتون کوشا باشید.

مدارکی که در صورت مفقودی برای گرفتن المثنی الزام به چاپ آگهی مفقودی دارند:

برگ سبز خودرو، سند کمپانی خودرو، سند مالکیت خودرو، کارت خودرو، مدارک تحصیلی، جواز اسلحه(مجوز سلاح) جواز کسب، پروانه طبابت، پروانه کسب، پروانه تولید، کارت بازرگانی، کارت تردد، پروانه پزشکی، پروانه وکالت، کارت دانشجویی، مدارک مالکیتی، سند زمین و باغ و ساختمان، فاکتور بلوک سیلندر و..

چطور آگهی مفقودی بزنم؟

با توجه به اینکه سامانه آنلاین ثبت آگهی روزنامه کاملا به صورت هوشمند طراحی و راه اندازی شده است پس لازم نیست نگران تنظیم و نگارش صحیح متن روزنامه باشید بلکه کافی است فقط مشخصات خواسته شده را وارد کنید تا سامانه خودش متن آگهی مفقودی را به صورت فوری و آنلاین تنظیم و ارائه دهد.

کل فرآیند ثبت آگهی مفقودی، با توجه به سرعت وارد کردن مشخصاتتان ممکن است بین 2 الی 10 دقیقه زمان ببرد.

چاپ  آگهی مفقودی در روزنامه

پس از وارد کردن مشخصات و انتخاب روزنامه و تایید مراحل، آگهی شما پس از بازبینی، وارد صف چاپ شده و در اسرع وقت در روزنامه ای که خودتان در مراحل ثبت آگهی مفقودی انتخاب کرده اید چاپ و منتشر می گردد.

لازم به ذکر است چاپ آگهی پایان راه نیست بلکه با این کار فقط فرآیند ثبت مفقودی انجام شده است و با توجه به مدرک مفقودیتان ممکن است از 3 تا 6 ماه برای گرفتن المثنی مدارکتان صبر کنید.

مثلا برای مفقودی برگ سبز خودرو، سند کمپانی و کارت خودرو؛ از چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار باید 10 روز بگذرد تا بتوانید از روز 11هم به بعد نسبت به اخذ المثنی آن ها اقدام کنید.

و برای اخذ المثنی مدرک دیپلم یک هفته تا 10 روز و یا برای اخذ المثنی مدرک کارشناسی تا دکترا برخی دانشگاه ها باید 3 نوبت آگهی به فاصله یک هفته، ده روز، یک ماه یا دو ماه چاپ و منتشر گردد(این تصمیم دانشگاه است که فاصله بین آگهی ها را تعیین می کند).

امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. برای خواندن مقالات دیگر، صفحات بعدی یا قبلی را مرور کنید و یا برای ثبت آگهی مفقودی دکمه زیر را کلیک کنید..

آگهی مفقودی مدارک

آگهی مفقودی مدارک

پیمایش به بالا