ثبت و چاپ آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

ثبت آگهی روزنامه

جاپ آگهی روزنامهسامانه آنلاین ثبت انواع آگهی در روزنامه ها

            مشاوره و راهنمایی      02165579304 

مشاوره فوری     02165579304

ثبت آگهی

گم شدن دفترچه بیمه

سامانه هوشمند و آنلاین ثبت آگهی روزنامه

مفقودی دفترچه بیمه

دفترچه بیمه شامل کسانی می شود که تحت پوشش یکی از مراکز بیمه درمانی هستند و سالانه حق بیمه پرداخت می کنند و همچنین از این دفترچه برای نوشتن نسخه دارویی توسط پزشک و با ارائه آن به داروخانه جهت دریافت دارو استفاده می شود یا اینکه با استفاده از آن میتوانید برای خدمات پزشکی مختلف اقدام کنید و باتوجه به نوع قوانین شرکت بیمه ای خود هزینه های درمانی خود را دریافت کنید. گم شدن دفترچه بیمه ‌می‌تواند دردسر زیادی برای شما ایجاد کند. ازطرفی صدور دفترچه بیمه المثنی شرایط و مراحل مختلفی دارد که دراین مقاله ما به شما کمک می کنیم. در سال‌های اخیر سازمان‌ های بیمه ‌کننده در ایران تصمیمات زیادی برای حذف دفترچه های بیمه گرفته‌اند. اما تا به امروز بخش کوچکی از این تصمیمات اجرایی شده است. شما برای دریافت خدمات درمانی به غیراز چند مرکز درمانی خاص، نیاز به ارائه دفترچه بیمه دارید.

طرح حذف دفترچه های بیمه کاغذی و نسخه الکترونیک دو طرح جداگانه هستند که به موازات یکدیگر پیش می‌روند و هردو یک هدف را دنبال می کنند همزمان با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و توسعه خدمات غیرحضوری، سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه دیگر دفترچه بیمه درمان کاغذی صادر نکرد. به این ترتیب مراجعه به پزشک و مراکز درمانی و احراز هویت بیمه شدگان از طریق ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه امکان پذیر شده همچنین برای افراد زیر ۱۸ سال شناسنامه قابل قبول است اما بیمه شدگان می‌توانند دفترچه‌های موجودشان را همچنان استفاده کنند. اگرچه ارائه خدمات بدون دفترچه بیمه نیز میسر است و پزشک می‌تواند یا از نسخه نویسی الکترونیک استفاده کند و یا در سربرگ خودش نسخه بنویسد و اینگونه فرد به هرجا برود خدمات درمانی را با پوشش تامین اجتماعی دریافت می‌ کند. در صورت گم شدن دفترچه بیمه، اقداماتی باید انجام شود که در مقاله زیر به آن ها به طورکامل اشاره شده است.

 

نسخه نویسی پزشکان

نسخه ‌نویسی الکترونیک: در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، پزشک پس از احراز هویت و ثبت شماره تلفن همراه متعلق به بیمار و انجام معاینه نسبت به ثبت خدمات پزشکی (اعم از انجام ویزیت، تجویز دارو و سایر خدمات تشخیصی و درمانی و…) در سامانه نسخه الکترونیک اقدام می‌کند. در این صورت حق ‌الزحمه پزشک معالج طرف قرارداد برابر ضوابط مربوطه و به صورت بر خط توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.

‏نسخه‌ نویسی غیرالکترونیک: در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، چنانچه امکان استفاده از سامانه‌ های الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه‌نویسی و…) میسر نباشد، پزشک پس از احراز هویت بیمار با استفاده از کارت ملی‏/شناسنامه‏/دفترچه درمانی و استعلام برخورداری وی از استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان)، نسبت به معاینه و تجویز در نسخه سربرگ دار مخصوص مطب اقدام ‌می‌ کند.

 

پیگیری دفترچه بیمه مفقودی

تمام مدارک پیدا شده در سراسر کشور تحویل اداره پست می شوند یا اینکه افراد آن را داخل صندوق پستی می اندازند و این مدارک توسط اداره پست در سامانه پست یافته ثبت می شوند به همین جهت برای پیگیری و اطلاع از پیدا شدن یا نشدن مدرکتان باید به سایت پست یافته مراجعه کنید و با وارد کردن شماره ملی یا نام و نام خانوادگی و نام پدر از پیدا شدن یا نشدن آن مطلع شوید و به یاد داشته باشید که به طور کلی همیشه گرفتن یک کپی از مدارک و نگه داشتن آنها در این شرایط به شما کمک می‌ کند سپس در صورت پیدا شدن همراه با کارت ملی یا شناسنامه به نزدیکترین اداره پست محل زندگیتان رجوع کنید و نسبت به دریافت مدرک پیدا شده تان اقدام کنید.

 

آگهی مفقودی دفترچه بیمه

یکی از مدارک شناسایی مهم و فردی دفترچه بیمه درمانی است که امکان سوءاستفاده مختلف از آن وجود دارد. در صورت گم شدن دفترچه بیمه یا به سرقت رفتن آن مطابق با دستورالعمل‌ های جدید شرک ت‌های بیمه در ایران، چاپ آگهی مفقودی دفترچه بیمه در روزنامه‌ های کثیرالانتشار برای درخواست المثنی آن الزامی نیست اما در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن دفترچه بیمه لازم است جهت جلوگیری از خطرات ناشی از سوءاستفاده شدن آن به ثبت آگهی مفقودی اقدام کنید. البته بیشتر شرکت ‌های بیمه به بیمه ‌شدگان خود توصیه می ‌کنند که بلافاصله پس از گم شدن دفترچه بیمه، مراتب مفقودی آن را به یکی از شعب سازمان بیمه خود اطلاع دهند.

حال به خودتون میگید مثلا میخوان از دفترچه بیمه چه سوءاستفاده هایی کنن؟ اصن مگه میشه از دفترچه بیمه یکی دیگه استفاده کرد؟ من به شما میگم بله موارد زیادی برای سوءاستفاده هست مثلا بستری کردن بیمار یا گرفتن داروهای خاص با دفترچه بیمه فقط یکی از موارد بارز سوء استفاده دفترچه بیمه می باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن دفترچه بیمه جدید

دریافت و تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه المثنی
ارائه برگ پرداخت جریمه دفترچه المثنی (مرتبه اول معادل ۵۰% حداقل دستمزد روزانه و مرتبه دوم و به بعد معادل یک روز حداقل دستمزد روزانه همان سال)
یک قطعه عکس جدید ۴*۳
مدارک هویتی(شناسنامه یا کارت ملی) به همرا کپی هرکدام

 

هزینه دریافت دفترچه بیمه جدید

صدور دفترچه المثنی بیمه مشمول افزایش هزینه بوده و علت افزایش این هزینه این است که افراد دارنده دفترچه هیچ کوششی برای حفظ و نگهداری آن نمی کردند و به هنگام گم شدن دفترچه بیمه به راحتی از کنار آن می گذشتند و افراد بسیاری به این مجموعه مراجعه می کردند و اعلام می داشتند که دفترچه بیمه آنها مفقود شده و تقاضای صدور دفترچه المثنی داشتند در چنین شرایطی امکان سوء استفاده از این دفترچه ها برای افراد سودجو نیز فراهم می شده است چرا که با یافتن دفترچه بیمه از آن استفاده شخصی می کردند و یا اینکه برخی افراد دفترچه خود را در اختیار دیگران می گذاشتند و بعد با اعلام مفقودی برای خود دفترچه المثنی در خواست می کردند و با سوءاستفاده سودجویان با همان دفترچه بیمه میلیون ها تومان هزینه به سازمان بیمه سلامت تحمیل می کنند. البته اگر دفترچه بیمه خود را در حوادثی مانند سرقت یا آتش‌سوزی از دست بدهید و نیروی انتظامی یا آتش‌نشانی این حادثه را تأیید کند، جریمه صدور دفترچه بیمه المثنی از شما دریافت نخواهد شد.

گم شدن دفترچه بیمه

دفتر چه بیمه …………. با کد ملی ………….. فرزند ………….. در تاریخ …………. مفقود گردیده و از درجه اعتبار ساقط است.

گم شدن دفترچه بیمه
پیمایش به بالا