ثبت و چاپ آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

ثبت آگهی روزنامه

جاپ آگهی روزنامهسامانه آنلاین ثبت انواع آگهی در روزنامه ها

            مشاوره و راهنمایی      02165579304 

مشاوره فوری     02165579304

ثبت آگهی

گم شدن کارت بیمه خودرو

سامانه هوشمند و آنلاین ثبت آگهی روزنامه

کارت بیمه خودرو

بیمه خودرو در ایران دو شکل دارد: بیمه بدنه ماشین و بیمه شخص ثالث

بیمه بدنه خودرو در واقع خسارت‌های کلی و جزئی واردشده به اتومبیل را پوشش می‌دهد و دربرگیرندۀ مواردی مثل سرقت، آتش‌سوزی و تصادفاتی می‌شود که به اتومبیل خسارت وارد می‌کنند. این نوع بیمه در قوانین کشور اختیاری است.

نوع دیگری از بیمه با عنوان بیمه شخص ثالث، که با نام بیمه مسئولیت مدنی دارندگان اتومبیل هم شناخته می‌شود، خسارت‌های مالی و جانی‌ای را پوشش می‌دهد که بدون مقصر بودن فرد بیمه‌گزار، به دلیل حادثه، به شخص ثالث (سرنشین یا عابر یا…) وارد می‌شود. این نوع بیمه که به خودرو‌ها تعلق می‌گیرد از نظر قانون‌گذار بیمه‌ای اجباری است. به همین دلیل، اگر کارت بیمه خودرو یا کارت بیمه شخص ثالث شما مفقود شود، لازم است در اسرع وقت برای دریافت مجدد کارت بیمه خودرو اقدام کنید. همچنین اعلام مفقودی کارت بیمه خودرو ضروری است. البته گرفتن کارت بیمه جدید، نیازی به چاپ آگهی مفقودی کارت بیمه ندارد. در این مقاله، تمام مراحلی را که در صورت گم شدن کارت بیمه ماشین باید طی کنید برای شما توضیح خواهیم داد.

مفقودی کارت بیمه خودرو

اگر کسی کارت بیمه خودرو شما را پیدا کند، معمولاً آن را به صندوق پست می‌اندازد. در نتیجه، کارت بیمه گم شده عموماً به اداره پست ارسال می‌شود. بنابراین، در صورت مفقود شدن کارت بیمه خودروتان، در گام اول باید به وب‌سایت اداره پست مراجعه کنید. برای این منظور، به بخش خدمت الکترونیک سایت بروید و قسمتی از سایت را باز کنید که اداره پست، مدارک مفقودی پیدا شده را در آن آگهی می‌کند. عنوان این بخش، «پُست‌یافته» است. سپس مشخصات کارت مفقودی بیمه ماشین‌تان را وارد کنید. از این طریق، شما می‌توانید بفهمید که کارت بیمه خودرو گم شده شما، به اداره پست تحویل داده شده است یا خیر. بنابراین، در گام نخست نیازی به درج آگهی مفقودی کارت بیمه خودرو نیست. اگر با انجام پیگیری‌های لازم در این زمینه، کارت بیمه ماشین خود را پیدا نکردید، باید برای دریافت کارت بیمه خودرو،  مراحل زیر را طی کنید.

آگهی مفقودی کارت بیمه خودرو

اعلام مفقودی کارت بیمه خودرو از طریق انتشار آگهی مفقودی کارت بیمه خودرو در روزنامه رسمی یا درج آگهی مفقودی کارت بیمه شخص ثالث در روزنامه‌های کثیرالانتشار صورت می‌گیرد. هنگام مفقودی کارت بیمه خودرو باید به سرعت به نزدیک‌ترین دفتر شرکت بیمه خود مراجعه کنید و ضمن اعلام مراتب مفقودی کارت بیمه خودرو برای دریافت کارت جدید بیمه درخواست دهید. با این اقدام، شما از سوءاستفاده‌های احتمالی از گم شدن کارت بیمه ماشین‌تان جلوگیری خواهید کرد. در این مواقع، پس از اعلام مفقودی کارت بیمه بدنه یا اعلام مفقودی کارت بیمه شخص ثالث، شرکت بیمه ابتدا کارت بیمه خودرو گمشده شما را مسدود خواهد کرد و سپس برای صدور مجدد آن دست به کار می‌شود. توصیه می‌شود پیش از رفتن به دفاتر بیمه، تمام مدارک مورد نیاز برای این کار را آماده کنید و با خود به همراه ببرید.

مدارک لازم برای دریافت کارت بیمه خودرو

در صورت گم شدن کارت بیمه بدنه ماشین یا مفقودی کارت بیمه شخص ثالث باید با در دست داشتن سند خودرو، کپی سند مالکیت خودرو و کارت ملی به نزدیک‌ترین دفتر بیمه مراجعه نمایید. سپس مالک خودرو درخواستی کتبی مبنی بر مفقودی کارت بیمه خودرو به همراه درخواستی برای دریافت مجدد کارت بیمه پر خواهد کرد. پس از اعلام مفقودی کارت بیمه خودرو، این سازمان کارت مفقود شده شما را باطل خواهد کرد. شرکت‌های بیمه، برای جلوگیری از سوءاستفاده کلاه‌برداران، کارت بیمه شخص ثالث المثنی صادر نمی‌کنند؛ بلکه مجدداً یک گواهی بیمه‌نامه شخص ثالث برای شما صادر می‌نمایند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، برای گرفتن کارت جدید نیازی به درج آگهی مفقودی کارت بیمه در روزنامه‌ها نیست. نمایندۀ بیمه، تعداد کوپن‌هایی را که استفاده کرده‌اید‌ استعلام می‌کند و آن را در کارت جدید بیمه شخص ثالث شما درج می‌کند. توجه داشته باشید که اگر مدارک ماشین شما بر اثر سرقت مفقود شده باشند، برای دریافت کارت بیمه جدید باید گواهی معتبری از گزارش سرقت را نیز به همراه داشته باشید.

هزینه دریافت کارت بیمه خودرو

بر اساس قوانین بیمه‌ای کشورمان و اعلام رسمی سازمان بیمه مرکزی ایران، گرفتن هر نوع هزینه‌ای برای دریافت کارت مجدد بیمه خودرو ممنوع است. همچنین نیازی به پرداخت هزینه‌های انتشار آگهی مفقودی کارت بیمه خودرو در روزنامه‌ها نیست. بنابراین اگر کارت بیمه خودرو خود را گم کرده‌اید و متقاضی دریافت گواهی بیمه خودرو هستید، به هیچ وجه نباید مبلغی بابت آن بپردازید. در صورت مشاهدۀ هر گونه تخلفی در این زمینه، می‌توانید از طریق سایت بیمه مرکزی از شرکت متخلف شکایت کنید. در حال حاضر، برخی شرکت‌های بیمه، این خدمت را به صورت آنلاین پوشش می‌دهند که به آن گواهی بیمه خودرو المثنی گفته می‌شود. به یاد داشته باشید که در صورت گم شدن کارت بیمه خودرو، اگر در مواقع ضروری نام شرکت بیمه خود را به هر دلیلی فراموش کردید، از طریق مراجعه به وب‌سایت بیمه مرکزی می‌توانید نام شرکت بیمه خود را دریافت کنید. در این مورد شما باید شماره پلاک اتومبیل یا شماره شاسی یا شماره موتور و یا شماره بیمه‌نامه را وارد سامانه کنید و نام شرکت بیمه خود را استعلام نمایید. شرکت‌های بیمه‌ای معمولاً گواهی کارت بیمه خودرو المثنی را پس از استعلام تعداد کوپن‌های مصرف‌شدۀ شما صادر می‌کنند. بنابراین، دریافت مجدد کارت بیمه خودرو مفقودی از شما زمان زیادی نخواهد گرفت.

گم شدن کارت بیمه خودرو

کارت بیمه خودرو ………….. با کدملی ………… فرزند ……… خودرو ….. رنگ …… مدل ….. به شماره پلاک ……… شماره شاسی ……… شماره موتور ……….. در تاریخ ……….. مفقود گردیده و از درجه اعتبار ساقط است.

پیمایش به بالا